Σχεδιάγραμμα έκθεσης γ΄γυμνασίου : Σχολικός εκφοβισμός
Νεοελληνική
γλώσσα : γ΄ γυμνασίου
Θέμα
έκθεσης
Στο
σχολείο σας έχουν εκδηλωθεί περιστατικά
σχολικού εκφοφισμού εις βάρος κάποιων
συμμαθητών σας . Σε ένα άρθρο που θα
δημοσιευτεί στη σχολική εφημερίδα
προσπαθείστε να ανιχνεύσετε τους
παράγοντες που τροφοδοτούν το φαινόμενο
ενώ παράλληλα προτείνετε δράσεις που
μπορεί να αναλάβει ο σύλλογος διδασκόντων
για την αντιμετώπιση του φαινομένου.
Σχεδιάγραμμα
Τίτλος
Πρόλογος
:
- Παρουσίαση - ανάλυση του φαινομένου που παίρνει ανησυχητικές διαστάσεις
- Μορφές εκδήλωσεις του φαινομένου
- Συνδρομή της τεχνολογίας
Κύριο
μέρος : α) Παράγοντες που τροφοδοτούν
το φαινόμενο :
- ενδοοικογενειακή βία (σωματική ή λεκτική) η οποία καθιστά την επιθετική συμπεριφορά ως μια κοινωνικά αποδεκτή συμπεριφορά
- μμε και βιντεοπαιχνίδια που εξοικειώνουν τα παιδιά με τη βία την οποία υπερπροβάλλουν
- οι ρατσιστικές αντιλήψεις οι οποίες εκδηλώνονται μέσω επιθετικής συμπεριφοράς
- η οικονομική κρίση που δημιουργεί στο οικογενεικό περιβάλλον του παιδιού δυσκολίες και ματαιωση προσδοκιών
- η κρίση αξιών που γεμίζει τους εφήβους με οργή και θυμό
- το ανταγωνιστικό εκπαιδευτικό σύστημα το οποίο δεν καλλιεργεί την ομαδικότητα και τη συνεργασία των μαθητών
β)
Δράσεις που θα αναλάβει ο Σύλλογος
καθηγητών για την αντιμετώπιση του
φαινομένου
- Οι καθηγητές θα πρέπει να είναι σε εγρήγορση
- Σχέση εμπιστοσύνης με τους μαθητές
- Γραμμή υποστήριξης
- Συζήτηση μέσα στην τάξη
- Στελέχωση της βιβλιοθήκης του σχολείου με βιβλία ανάλογου περιεχόμενου
- Επιτήρηση των σχολικών χώρων
- Δυνατότητα να εκδηλώσουν τη δημιουργικότητά τους και να διοχετεύσουν την ενεργητικότητά τους
- καλλιέργεια κλίματος αισιοδοξίας για το μέλλον
Ο σχολικός εκφοβισμός (bullying) είναι ο εκφοβισμός που συμβαίνει στο χώρο του σχολείου και περιλαμβάνει φυσική, λεκτική και ψυχολογική εκφοβιστική συμπεριφορά μεταξύ μαθητών. Για την αντιμετώπισή του χρειάζεται να κατανοήσουμε τις αιτίες που τον προκαλούν (αναπαραγωγή ενδοοικογενειακής βίας, ανάγκη των παιδιών – θυτών για κυριαρχία και επιβολή της εξουσίας τους στους άλλους, κυριαρχία επιθετικών και ρατσιστικών στερεοτύπων, αρνητική επίδραση σκηνών βίας από ΜΜΕ και ηλεκτρονικά παιχνίδια, κλπ.) Προς την κατεύθυνση αυτή χρειάζεται η συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων μερών, μαθητών, δασκάλων / καθηγητών και γονέων, με στόχο την σχετική ενημέρωση και την δημιουργία πολιτικών κατά του σχολικού εκφοβισμού, οι οποίες θα περιλαμβάνουν δράσεις, όπως παρουσιάσεις εντός του σχολείου με θέμα την αποτροπή του bullying, προγράμματα αγωγής στη συμπεριφορά, ενθάρρυνση ανοιχτής επικοινωνίας των μαθητών, εκπαίδευση σε δεξιότητες κοινωνικής συνοχής, συμμετοχή των γονέων σε σχετικές εκδηλώσεις και δραστηριότητες, κλπ.
ΑπάντησηΔιαγραφή